Bejelentkezés Regisztráció

Bejelentkezés

Lean szótár

  • 3MU

    A 3MU egy egyszerű eljárás a problémák, illetve fejlesztési lehetőségek meghatározására egy folyamatnál vagy rendszernél

    Bővebben
  • 3P - Gyártás előkészítési folyamat

    Lean szakértők a 3P-t az egyik legerőteljesebb és átalakító-erejű gyártási eszköznek tekintik. Többnyire olyan szervezetek

    Bővebben
  • 4M+(4M)

    4M+(4M) szintén a problémakeresésnél jól alkalmazható eszköz, négy, a termelésnél fontos tényezőre és négy, a

    Bővebben
  • 5 Lean alapelv, Lean filozófia

    Határozzuk meg, hogy melyek a hozzáadott értéket tartalmazó és nem tartalmazó tevékenységek a vevő szempontjából

    Bővebben
  • 5S technika

    Az 5S lényege, hogy az alapját teremti meg a többi Kaizen tevékenységnek. A dolgozói szinten

    Bővebben
  • 5W1H (Kipling módszer)

    Hat hűséges szolgám van,Nekik köszönhetem minden tudásomatA neveik Mit és Hol és Mikor és Miért

    Bővebben
  • 7 lépéses problémamegoldás

    A termelékenység fejlesztés egyik alap feltevése, hogy mindig lehet valamit egy kicsit jobban csinálni. Ezt

    Bővebben
  • 7 menedzsment eszköz

    Affinintás diagram (KJ-diagram): nagymennyiségű ötlet gyűjtésére és rendszerezésére használható csoportos szellemi alkotó technika Kapcsolati diagram

    Bővebben
  • 7 Minőségeszköz

    A 7 minőségeszközt először Kaoru Ishikawa gyűjtötte, össze. Ez 7 olyan viszonylag könnyen megérthető és

    Bővebben
  • ABC – Activity Based Costing

    Tevékenységalapú költségszámítás A termékek valóságos önköltsége pontosan nem állapítható meg, mert jelentős tömegű általános költségek

    Bővebben
  • Adatgyűjtő lapok

    Ahhoz, hogy elemezzünk egy problémát vagy, hogy egyáltalán megítéljük a valóságos helyzetet, először a tényeket

    Bővebben
  • Agilis Gyártás

    Az agilis gyártás egy olyan képesség, mely lehetővé teszi különböző termékek összeszerelése közötti gyors átállásokat.

    Bővebben
  • Autonomation

    Intelligens automatizálás A minőség beépítése a folyamatba a következő eszközökkel: 0 hiba Ha hiba van,

    Bővebben
  • Benchmarking – Az összemérés mestersége

    A benchmarking, magyarra fordítva összemérést jelent, egy olyan, a szervezetek által folyamatosan művelt tevékenységet értünk

    Bővebben
  • Best Practice – Legjobb gyakorlat

    A legjobb gyakorlat, a benchmark teljesítmény mögötti folyamatot, eljárást, működési módot jelöli, aminek segítségével sikerült

    Bővebben
  • Brainstorming – Csoportos szellemi alkotó technika

    A csoportos szellemi alkotó technikák a csoportos kreativitásban rejlő lehetőségek kiaknázását és az érintettek bevonását,

    Bővebben
  • DFM – Design for Manufacturing

    A DFM egy fejlesztési gyakorlat, mely a gyárthatóságra helyezik a hangsúlyt a termékfejlesztés teljes folyamatán.

    Bővebben
  • Ellenőrző diagram

    Az ellenőrző diagram a folyamatok mintavételezésen alapuló statisztikai szabályozásának az eszköze. Az ellenőrző diagram egy

    Bővebben
  • Folyamatábra

    A folyamatábra egy olyan szimbólum sorozat (térkép), amely leírja hogyan, milyen logikai sorrendben és lépésekben

    Bővebben
  • Folyamatos áram

    A folyamatos áram kialakítása rövidebb átfutási időt eredményez minimális vagy nulla gyártásközi készlet képződése mellett.

    Bővebben
  • Folyamatos fejlesztés

    A Kaizen japánul annyit jelent, hogy „folyamatos fejlesztés egy jobb jövőért”. A KAIZEN egy összefoglaló

    Bővebben
  • Hisztogram

    A hisztogram egy minta elemzését segítő egyszerű statisztikai eszköz, amely a gyűjtött adatok (minta) alapján

    Bővebben
  • Hoshin menedzsment – Policy Deployment

    A Hohin menedzsment a vállalati politika lebontására szolgáló eszköz. A Hoshin menedzsment (tervezés) egy olyan

    Bővebben
  • Ishikawa diagram (Ok-okozati diagram)

    Az Ishikawa diagram, más néven ok-okozati vagy halszálka diagram, a strukturált problémamegoldás alapvető eszköze. Mint

    Bővebben
  • Jidoka – Intelligens automatizálás

    A minőség beépítése a folyamatba a következő eszközökkel: 0 hiba Ha hiba van, leállítjuk a

    Bővebben
  • 1
  • 2