Bejelentkezés Regisztráció

Bejelentkezés

A témához fűződő első gondolatok 2001-be visznek vissza, amikor Finnországban marketinget és üzleti tanulmányokat folytattam, mint cserediák. Az előadóink között volt egy japán tanár, aki üzleti etikettet oktatott, a népek közötti kulturális különbségekről adott elő. Már akkor megértettem, hogy az európai üzleti kultúra soha nem lesz egyenlő a keleti kultúrával. Ez bevésődött.

Az elmúlt három évben az egyik legnagyobb Magyarországon jelenlévő amerikai multinacionális vállalat Európai Lean Managere voltam, így az évek alatt lehetőségem volt olyan globális szaktekintélyekkel együtt dolgozni, akik a Toyotánál kaptak olyan Lean alapokat, melyek lehetővé tették számukra a Lean Coaching elmélyítését és továbbfejlesztését európai nagyvállalatoknál is.

Nekem kételyeim voltak. Láttam azt a 11 európai vállalatot, ahol nekem volt a feladatom az A3 gyakorlati probléma megoldás, a Lean Coaching és a Train the Trainer bevezetése és működtetése. Ma is azt gondolom, hogy a japán módszert nem lehet egy autokratikus rendszeren épülő országokban élő és dolgozó, elméjében a japán kultúrától teljesen különböző kultúrájú országokban élőkre kényszeríteni. Amit lehet, adoptálni az adott vállalat kultúrájába, úgy, hogy a különböző vállalati szinteken lévő érdekek ne sérüljenek.

Lean Coaching vagy Coaching Lean? Erre a kérdésre keressük a választ. Ehhez segítséget adunk a témában történő elmélyüléssel, neves kollégák szakértelmével, és egy kis betekintéssel ahhoz, hogy közösen gondolkodhassunk. Fontos megjegyeznem, hogy a Lean Coaching nem csupán a szervezet Lean fejlesztését jelenti, hanem szervezetfejlesztést is igényel, ahol kiemelkedő szerepe van a vezetői magatartásnak, attitűdnek.

A Lean rendszerek sikere - és általában a folyamatos fejlesztés - mindenki kezének és elméjének a rendszer karbantartásába és megújításába történő bevonására épül. Azok, akik elkötelezték magukat a Lean bevezetésére és működtetésére, folyamatos, napi, rendszeres munkát jelent mind a dolgozók, mind a vezetők számára, ahhoz, hogy ez működjön és fejlődjön a vállalat életében. De ugyanúgy, mint a sportban, ahol a legtehetségesebb játékosok nem feltétlenül a legjobb edzők, az üzleti vezetőknek gyakran fejleszteniük kell a készségeket is, amelyek ahhoz szükségesek, hogy csapatuk jó edzői legyenek. Ez a 6 Lean „edzői” képesség kettős célt szolgál majd végrehajtás során.

A LEAN coaching azt jelenti, hogy elkötelezzük magunkat a munka mélyebb megértése mellett, hogy az értékre összpontosítsunk, és kiküszöböljük a tévhitből eredő hulladékot. Trénerként a vezető arra készteti a csapattagokat, hogy a gyakorlásra összpontosítsanak, figyeljék teljesítményüket és reflektáljanak az eredményekre.

Az üzleti életben az edzés kulcsfontosságú lehetőséget nyújt az egyének és a csapatok teljes potenciáljának kiaknázására. Ezért a vezetőknek figyelmeseknek kell lenniük. Nemcsak önmaguk edzésére van szükség, hanem tehetségük kibontakozására és fejlesztésére is.

A következő 6 Lean Coaching képesség nemcsak javítja a vezetői képességeket, hanem elősegíti a tudatosság, a változékonyság és a kreativitás megőrzését:

  1. Önismeret

Az értelmes Coaching típusú vezetés kulcsfontosságú eleme az öntudatosság. Mások testbeszédének megértése felbecsülhetetlen képesség, különösen akkor, ha ez a testbeszéd fontos.

Figyelemmel kíséri az egyén vagy csoport által megjelenített érzelmeket. Hogy érzik magukat? Hogyan segítik ezeket az érzéseket a javaslatok, ötletek?

  1. Coaching kérdések

A Lean Coachnak szüksége van a Socratic módszer alkalmazására, ahol a Coach fejleszti a Coachingolt kritikus gondolkodását kérdésekkel, a válaszok meghallgatásával és további kérdések feltevésével. Ez nagyon hasonló az okok elemzéséhez. A Coach megpróbálja megérteni, hogy a Coachingolt hogyan és miért gondolja, amit gondol.

Csak annyit mond, hogy az út, amin elindult nem biztos, hogy megfelelő, de a helyes útmutatást ritkán adja meg. Sürgős problémákra azonnali választ ad, de itt a fő feladat a kritikus gondolkodás tanítása, vagy az, hogyan lehet a hasonló problémákra a jövőben megoldásokat találni.

  1. Figyelmes hallgatás

Ez a készség átalakíthatja munkakörnyezetét és az emberek hozzáállását. Ha önzőnek és közömbösnek tűnik egy vezető, akkor vezetői szerepe kritikussá válik. „Én, én és én” ellenőrzés alatt kell tartani mindent. A csapat által hozzáadott érték megváltoztatja a szervezet dinamikáját, és pozitív eredményekhez vezethet.

A figyelmes hallgatás gyakorlásakor hajtsa végre ezeket a műveleteket:

  • Mutasson tiszteletet, amikor mások beszélnek és ne lője le kollégáinak ötleteit.
  • Elutasítja a személyes megbeszélést - valószínűleg ragaszkodni fog a feltételezésekhez és elvárásokhoz, amelyek nincsenek összhangban a valósággal.
  • Legyen reflektív a megközelítésében.
  • Figyeljen a törekvés és szándék jeleire - mi motiválja a csapatot? Hogyan teheti őket értékesebbnek vagy nagyobb felelősséget vállalni?
  1. Elismerő érdeklődés

Ez segít maximalizálni a csapat erősségeit. Az emberek szeretik azt hinni, hogy fontosak, és automatikusan többet nyújtanak – ilyen az emberi természet.

Fedezzen fel új lehetőségeket - legyen nyitott gondolkodású a fejlesztési lehetőségek vagy a készségek bevezetésének szempontjából.

Gondolja át a motivációt és a lelkesedést – a vezető reakciója kézzelfogható változást hozhat a csapat harmóniájában.

  1. Érdemi visszajelzés

Ez lehetővé teszi, hogy megvitassátok, ki hol van a csapatban. Légy őszinte. Kérjen javaslatokat és értékelést a frontvonalon dolgozóktól. Amikor az emberek úgy érzik, hogy a vezető megérti a nehézségeiket, jobbak lesznek a kapcsolatok.

Tegye a következőket a visszacsatolás során:

Beszéljen arról, hogy mi működik - fedezze fel a kudarc, a rossz teljesítmény vagy a súrlódás akadályait és okait.

Kalibrálja újra az elérhető célokat, és ünnepelje az eredményeket, bármennyire is kicsi - mindenki eredményesebben teljesít, ha látja az előrehaladást, és úgy érzi, hogy az út világos.

Erősítse a pozitív viselkedést támogatással és őszinte dicsérettel.

  1. Fokozott elkötelezettség

A kapcsolatok kiépítésekor tartsa szem előtt a céljait és a várt eredményeket. Nem csak arról szól, hogy „kedves” legyen. Ennek az elkötelezettségnek javuláshoz, fejlődéshez és kézzelfogható eredményekhez kell vezetnie. Gondoskodjon arról, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogyan néz ki a siker. Egyeztessen a növekményes lépésekben, valamint az előrehaladás mérésében és felülvizsgálatában.

Végül, a kutatások azt mutatják, hogy a vezető stílusa 70% -kal befolyásolja a szervezeti légkört. A vezető, aki ösztönzi és ápolja a Lean Coaching kultúrát a szervezeten belül, kihasználja a képzett, lelkes és elkötelezett munkaerő előnyeit maga is igazi vezetővé válik.

 

Hári Izabella

Lean Six Sigma tanácsadó és tréner

 

Kapcsolódó képzéseink: 

Authentic Sneakers,Best Authentic Sneakers,Buy Sneakers,Buy Kicks,Authentic Nike Sneakers,Nike Sneakers,Best SneakersJordan Ανδρικά • Summer SALE έως -50%